quarta-feira, 28 de fevereiro de 2018

648 -Ver .... antes de um primeiro encontro !

Meu muito amado filho Estêvão

Não te vou dizer que tive sorte ou azar nos meus relacionamentos amorosos porque não existe isso de sorte ou azar nesse assunto.
Tive sim muita falta de inteligencia em perder aqueles que não deveria ter perdido e ficar com alguns que de maneira nenhuma deveria ter ficado.
Foi falta de inteligencia emocional minha, foi seguir o coração e não pensar, foi confiar quando só se deve confiar no que se conhece.

Hoje tenho 43 anos hoje estou pronta para começar tudo de novo. Hoje eu sei exactamente o que quero e o que não quero e o que me faz levantar de manha e o que me põe um sorriso nos labios, o que me faria de novo ansiar pelo telefone a tocar ou por aquela mensagem. Hoje eu sei, hoje eu adquiri essa inteligencia.
É provavelmente muito tarde mas que importa isso.
Não sei se serei a pessoa certa para te falar de relacionamentos (treta, não sou mesmo a pessoa certa!) mas fiz tantas coisas erradas que pelo menos posso chamar te a atenção para os caminhos a não seguir.

Cruzei me com este filme não há muito tempo e achei a ideia brilhante.
Antes do luz da paixao te cegar para quem é mesmo a pessoa que tens à tua frente, faz lhe perguntas, conversa, conversa mesmo e ouve as respostas para ouvir mesmo não para responderes. Para ouvir.

Antes do teu primeiro encontro ve isto


Experimenta estas:
1. Who has been the biggest influence in your life? 
2. What kinds of things really make you laugh? 
3. What’s your favorite place in the entire world? 
4. Who is your best friend? What do you like about him/her? 
5. Favorite movie of all time? Why so? 
6. What’s your biggest goal in life right now? 
7. What is your favorite way to spend a Saturday? 
8. Do you have any pet peeves? 
9. What was your family like growing up? 
10. What were you like as a kid? 
11. What should I know about you that I’d never think to ask about? 
12. Did you—or do you—have a nickname? What’s the story behind it? 
13. Who was your favorite schoolteacher or college professor? Why? 
14. Have you figured out your calling in life? What is it? 
15. What do you hate most about the dating process? (Tell me so I can avoid it!)
16. What do you do, and how long have you been doing it?
17. Where are you originally from?
18. Where did you go to school?
19. What was your major?
20. Where exactly do you live in [insert your city or town here]?
21. What do you like to do when you’re not working?
22. Are you more of a TV person, or do you prefer movies?
23. Depending on the above answer, ask what they’re watching, or what they’ve seen lately.
24. What type of music are you into?
25. Have you travelled anywhere cool lately/do you have any trips coming up?
26. Have you read any good books recently?
27. Are you a cat person or a dog person?
28. If you could only eat one thing for the rest of your life, what would it be?
29. Do you have any nicknames?
30. If you won the lottery tomorrow, what’s the first thing you’d buy?
31. Do you have any siblings?
32. If you could be any person for a day, who would it be?
33. What’s your biggest pet peeve?
34. Coffee or tea?
35. Where else would you consider living?
36. Are you as tired of KimYe as I am?
37. Do your parents still live in the house you grew up in?
38. What’s on your bucket list?
39. Are you a morning person or a night person?
40. Do you ever cook?
41. Do you like your job? What do you want to do next?
42. What’s your social life like? Do you have a big group of friends?
43. Do you consider yourself career-driven?
44. What are you most passionate about?
45. When’s your birthday?


Amo-te perdidamente

Tua mãe




Nenhum comentário:

Postar um comentário

1051- Objectivo de vida

  Meu muito amado filho Estêvão  Ikigai Descobre o teu objetivo na vida. Determine a razão pela qual acorda todas as manhãs. Escolha algo qu...